Θανάσης Λέφας

Το Καφενείο των Δίχρονων...

Θανάσης Λέφας

Θανάσης Λέφας

Δημοσίευσηαπό toneless » Τρί Νοέμ 13, 2012 11:33 pm

Ο Θανάσης Λέφας,
ενα μεγάλο κεφαλαιο του Ελληνικού χώρου της μοτοσυκλέττας.

Εικόνα

Ψάχνωντας στο διαδίκτυο, αρκετοί χαρακτηρισμοί, άνθρωπος χωρίς πτυχία αλλά ταυτόχρονα μηχανικός, μηχανουργός, εφευρέτης. Άνθρωπος που αν δεν τον ήξερες καλά θα τον χαρακτήριζες απόμακρο και ιδιότροπο, ακριβώς το αντίθετο απο αυτό που πραγματικά ήταν.
Άνθρωπος που λύνοντας μάθαινε και δένοντας επινοούσε και εξέλλισε.

Η πρώτη του μοτοσικλέτα φτιάχτηκε το 1984. Ο κινητήρας φτιαγμένος απο τον ίδιο, είχε δίχρονο μοτέρ 370cc με στρόφαλο, κύλινδρο και μετάδοση στην ίδια ευθεία και ο άξονας του ψαλιδιού περνούσε μέσα απο τον άξονα του γραναζιού κίνησης. Επίσης, μονή ανάρτηση πίσω και μονόμπρατσο ψαλίδι...

Εικόνα

Η μεγαλύτερη απο τις ιδές του πολύ απλή,
πίστευε ότι τα μέρη της μοτοσικλέτας που χειρίζονται τη κατέυθυνση και την ανάρτηση πρέπει να είναι ανεξάρτητα.
Συνέχισε στις αρχές της δεκαετίας του '90 με τετράχρονες μοτοσικλέτες προσπαθώντας να ενσωματώσει τις ιδέες του.

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Αρκετές απο τις εφευρέσεις του, τις κατασκευές και τις υποσχόμενες επιχορηγήσεις, μείνανε στα χαρτιά.
O Θανάσης Λέφας πέθανε το Δεκέμβρη του 2005 απο την επάρατη νόσο.
Νίκος Π.
2t-racelab.com
Άβαταρ μέλους
toneless
 
Δημοσιεύσεις: 5011
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 01, 2012 2:47 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Θανάσης Λέφας

Δημοσίευσηαπό thanosSP » Τετ Νοέμ 14, 2012 12:39 pm

Έχω ακούσει πάρα πολλά σε συναντήσεις με τους διχρονόφιλους για τον Θανάση Λέφα.
Αυτοί οι άνθρωποι έχουν θείο χάρισμα .Πραγματικά! Συχωρεμένος να είναι.Κρίμα για εμάς τους Έλληνες
για την απώλειά του.
Yeahhhh
Άβαταρ μέλους
thanosSP
 
Δημοσιεύσεις: 726
Εγγραφή: Κυρ Νοέμ 04, 2012 6:57 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Θανάσης Λέφας

Δημοσίευσηαπό giannis tzr » Τετ Νοέμ 14, 2012 2:00 pm

απο μια συνεντευξηη του ΜΕΓΑΛΟΥ αυτου ανθρωπου στους 2Τ << Πιστεύεις ότι ο κόσμος είναι έτοιμος να δεχθεί μία δραματική αλλαγή στη
συμπεριφορά της μοτοσικλέτας;
Θ.Λ.: Δεν είναι έτοιμος για τίποτε. O κόσμος ακολουθεί αυτό που του
παρουσιάζουν και όπως το παρουσιάζουν. Από τις πολλές χάρες που σου ζητώ,
είναι να ξεχωρίσουμε το εμπορικό από την τεχνολογία - δεν ξέρω αν θα
πούλαγε.



– Τι είναι μοτοσικλέτα για σένα;
Θ.Λ.: Μοτοσικλέτα είναι να θέσεις τον εαυτό σου στον κίνδυνο, με κάπως
συνοπτικά στοιχεία (ότι τον ελέγχεις). Τη στιγμή που θα δοθούν τα πλήρη
στοιχεία, ως προς την ασφάλεια του αναβάτη, η «μοτοσικλέτα» θα πάψει να
υπάρχει.



– Υπάρχει μόνο μία «μοτοσικλέτα»;
Θ.Λ.: Μία μοτοσικλέτα, είναι για τους ανθρώπους που θέτουν τον εαυτό τους
στον κίνδυνο, θέτοντας σε δεύτερη μοίρα το πως θα τον σώσουν.
H άλλη, είναι γι' αυτούς που ανήκουν στο marketing και ζουν την ουτοπία ότι
δεν κινδυνεύουν. Π.χ. «ένα κλικ αλλαγή στην ανάρτηση, άλλαξε τη
μοτοσικλέτα...». Είναι ουτοπία και κακή ουτοπία. Το «κλικ», βελτιώνει μόνο
την «ψυχολογία της μοτοσικλέτας».



– Την «ψάχνει» ο κόσμος;
Θ.Λ.: O κόσμος είναι σαν τον επιβάτη του αεροπλάνου, που πάει Αθήνα-Ν.
Υόρκη και δεν τον ενδιαφέρει τι γίνεται στο διάστημα αυτό. Αυτό που
«γυαλίζει» είναι η μοτοσικλέτα, δυστυχώς για τους περισσότερους κι ας
κινδυνεύουν.



– Κρύβει δουλειά η μοτοσικλέτα, η κάθε μοτοσικλέτα;
Θ.Λ.: Έχει ατελείωτες ώρες πίσω της.



– Περίγραψέ την θεωρητικά, επί χάρτου.
Θ.Λ.: Υπάρχουν δύο ρόδες που λειτουργούν γυροσκοπικά. Αυτή είναι η
μοτοσικλέτα. Το μοτέρ, πως να σε κινήσει. Όλα τα υπόλοιπα, σημασία έχει
μόνο το πως θα λειτουργούν γύρω από αυτά τα δύο γυροσκοπικά.



– Τι αλλάζεις και γιατί;
Θ.Λ.: Το ζητούμενο το δικό μου, είναι τελείως διαφορετικό από των
υπολοίπων. Το ενδιαφέρον το δικό μου ήταν ν' αλλάξω, θεωρητικά, μερικά
πράγματα. Έπρεπε όμως, καταρχήν να γίνει πρακτική εφαρμογή. Ήθελα να
χρησιμοποιήσω ό,τι υπήρχε και να απλοποιήσω το πως επιδρά στη μοτοσικλέτα.
Για να γίνει πιο λειτουργική-φιλική, έπρεπε να γίνουν τόσες πολλές
μικρομετατροπές, που για το μέσο άνθρωπο θα ήταν αδύνατο να καταλάβει.



– Γιατί, παρόλη τη μέχρι σήμερα εργασία σου είσαι φτωχός τώρα, αλλά και
πολλές φορές στο παρελθόν κι ας μην «χαρίζεσαι»;
Θ.Λ.: Τα χρήματα είναι το μέσον. O τρόπος, είναι οι γνώσεις. H τεχνολογία
ζητάει το πολύπλοκο. Και δέχτηκα το δεδομένο της πολυπλοκότητας.



– Στάθηκες μόνο εκεί, αυτή είναι η λύση που προβάλλεις με τη μοτοσικλέτα
σου;
Θ.Λ.: Πολυπλοκότητα και λίγο... απλοποίηση των θεωρητικών στοιχείων. Ήθελα
να φτιάξω κάτι που θα είναι πιο εύκολο στον καθένα για να το οδηγήσει και
ταυτόχρονα να μπορεί να το διαφοροποιήσει σύμφωνα με αυτό που ζητάει αυτός.
Να σταθεί π.χ. ο απλός άνθρωπος απέναντι στην Χόντα και τη Γιαμάχα.
Παράδειγμα το Βoyazen-L*nk στην τεχνολογία της πίσω ανάρτησης, που δεν
χρησιμοποιείται γιατί δεν θέλουν ν' αλλάξουν τίποτε οι «μεγάλοι».



– Ξεκίνησες πολύ φιλόδοξα, κατασκευάζοντας από το μηδέν μια πλήρη
μοτοσικλέτα. Πήρες και μια αστεία μεν, την πήρες όμως, κρατική επιχορήγηση.
Τα παράτησες όμως ξαφνικά, παρότι η τράιαλ που είχες φτιάξει παρουσίαζε
σημαντικές καινοτομίες χρηστικότητας όπως για παράδειγμα η ταυτόσημη έδραση
ψαλιδιού-γραναζιού κίνησης...
Θ.Λ.: Τράιαλ... Με κούρασε το μοτέρ και σταμάτησα, αν και η σκέψη μου ήταν
το μπροστινό. Μετά από καιρό μου ήρθε η ιδέα ότι μου έλειπαν μερικές
λεπτομέρειες και τότε σκέφτηκα το ελικόπτερο.



– Ελικόπτερο;
Θ.Λ.: O μέσος άνθρωπος δεν μπορεί να έχει αεροπλάνο. Το αεροπλάνο απαιτεί
διάδρομο. Το ελικόπτερο μπορεί να πετάει και να προσγειωθεί όπου θέλει.
Προσθέτει πολυπλοκότητα όμως. Το ελικόπτερο, είναι ένα γυροσκόπιο. Εκεί το
έψαξα -στο ελικόπτερο- και βρήκα αυτό που χρειαζόμουν για το σύστημα.



– Είστε πολύ κοντά με τον Διονύση Χοϊδά, έναν επίσης παρορμητικό τύπο...
Θ.Λ.: Με το Διονύση διαφωνούμε. Αλλο ένστικτο εγώ, άλλο εκείνος. Τα δύο
ένστικτα όμως δίνουν μια λογική. Μια κοινή λογική. Έχω ανάγκη το ένστικτό
του και εκείνος το δικό μου.



– Μιλάς συνεχώς για ένστικτο.
Θ.Λ.: Σήμερα ο κόσμος δεν έχει το θάρρος να εμπιστευτεί το ένστικτο. H
βασική δημιουργική λειτουργία είναι: ένστικτο-φαντασία-λογική-πράξη. Όπως
έχουν σήμερα τα πράγματα, που είμαστε φορτωμένοι μια καμπούρα με φόβους, οι
πράξεις των άλλων γίνεται λογική για τον καθένα μας, πεδίο όπου οργιάζει η
φαντασία μας, βάζοντας το ένστικτο να λειτουργήσει για την επιβίωσή μας
μόνο. Για παράδειγμα, βλέπε το μέσο μοτοσικλετιστή πως χρησιμοποιεί τη
μοτοσικλέτα. Τι βλέπει στην πράξη, τι βάζει στη λογική, πώς την οδηγεί με
τη φαντασία του.
Και γι' αυτόν ακριβώς το λόγο έχω το μεγάλο ενδιαφέρον για το οδηγικό
κομμάτι της «μοτοσικλέτας» μου και όχι να διεγείρει τη φαντασία των
«ειδικών» για να αγγίξουν κάποια -ίσως- τεχνολογική εξέλιξη. Γι' αυτό την
έφτιαξα. Για να με κρίνουν μέσα απ' αυτήν και να δουν. Να με «δουν».
Ένας που ήξερε από ένστικτο τη μοτοσικλέτα και ένας που ήξερε από ένστικτο
το ελικόπτερο, θα φθάνανε σ' αυτό το αποτέλεσμα. Δεν είναι τυχαίο πως όλοι
οι φτασμένοι καταλήγουν στο ελικόπτερο.



– Οδηγώντας μοτοσικλέτα, είναι βέβαιο ότι οι περισσότερες κινήσεις γίνονται
ενστικτωδώς. Είσαι πολύ κοντά στον κίνδυνο για να παίζεις. Πώς το κρίνεις;
Θ.Λ.: Το τσιπάκι της ισορροπίας και το τσιπάκι του γυροσκοπικού (τα οποία
τάχει μέσα του ο άνθρωπος) είναι σε απόλυτη συνάφεια μεταξύ τους.

– Το σύστημα που δημιούργησες, μπορεί να μπει σε οποιαδήποτε μοτοσικλέτα.
Το κόστος όμως αν δεν μπει σε μια γραμμή παραγωγής, το καθιστά απαγορευτικό
για τις περισσότερες από τις διαθέσιμες τσέπες, αφού αγγίζει τα 3.000.000
δρχ. Ας υποθέσουμε όμως ότι μπαίνει, με χαμηλό κόστος. Ποια είναι η
μεγαλύτερη διαφορά που θα καταλάβει ένας που δεν «νοιώθει» και πολλά.
Θ.Λ.: Με τη μοτοσικλέτα μου, ένας που την θέλει «βαριά», μπορεί να την
έχει. Ένας που την θέλει «ελαφριά», μπορεί να την έχει. Ήθελα ο καθένας να
μπορεί να ξεπεράσει τα προβλήματα της μοτοσικλέτας που «καθεριώθηκαν» σαν
αξεπέραστα.>> οι ανθρωποι αυτοι ειναι η ιστορια της ελληνικης μοτοσυκλετας κ πρεπει να προβληθουν ωστε να μαθαινουν κ οι νεοτεροι..πολλα μπραβο Νικο για το θεμα που ανοιξες..
TZR 250 3MA
TZR 250 3XV
Άβαταρ μέλους
giannis tzr
 
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: Τρί Νοέμ 06, 2012 6:37 pm

Re: Θανάσης Λέφας

Δημοσίευσηαπό toneless » Τετ Νοέμ 14, 2012 2:31 pm

giannis tzr έγραψε:οι ανθρωποι αυτοι ειναι η ιστορια της ελληνικης μοτοσυκλετας κ πρεπει να προβληθουν ωστε να μαθαινουν κ οι νεοτεροι..πολλα μπραβο Νικο για το θεμα που ανοιξες..



Όλοι μαζί Γιάννη να κάνουμε το καλύτερο δυνατό, να μάθουμε ότι μπορούμε.
Ευχαριστούμε για τη συνέντευξη,
να σκεφτείς πάντως ότι μέχρι και πριν λίγα χρόνια ήταν μαζί μας και βάλε και άλλους του είδους και σε πιάνει κάτι θλιβερό που αυτοί οι άνθρωποι δεν κατάφεραν να φτιάξουν μια Ελληνική μοτοσυκλέτα... έστω και σε περιορισμένα κομμάτια.
Νίκος Π.
2t-racelab.com
Άβαταρ μέλους
toneless
 
Δημοσιεύσεις: 5011
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 01, 2012 2:47 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Θανάσης Λέφας

Δημοσίευσηαπό Beez™ » Τετ Δεκ 26, 2012 10:35 pm

Καλα τα λεει ο Λεφας....ωραιος !!! clap
2x Cagiva Mito Evo II 125cc 99 | Cagiva Mito Evo II racing 125cc 02
Yamaha WR 200cc 97 | Aprilia RS 250cc 97 spare bike
Pure old school 2 stroke Pain for the mass...
Άβαταρ μέλους
Beez™
 
Δημοσιεύσεις: 1590
Εγγραφή: Παρ Νοέμ 02, 2012 6:42 pm
Τοποθεσία: Athens

Re: Θανάσης Λέφας

Δημοσίευσηαπό Δημήτρης » Παρ Φεβ 21, 2014 12:51 pm

Καλημερα σε ολους

Και ΝΑΙ ειχα την μεγαλη τυχη να γνωρισω αυτον των Ανθρωπο με την απιστευτη μηχανη του και την καβαλησα κιολας αλλα δυστυχως σταματημενη μεσα σε ενα :oops: μαγαζι :( πριν απο πολλα παρα πολλα χρονια.....Απιστευτη κατασκευη και ιδεα στα μπροστινα συστηματα και η ιδεα του αν δεν κανω λαθος απο συστηματα ελικοπτερου...Το κακο ειναι που ειναι ο κοσμος που των αγαπουσε να του κανει ενα μεγαλο αφιερωμα κατι βρε παιδι μου γιαυτα τα μεγαλα μυαλα που περασανε και περνανε ακομη στην Ελλαδα.......Ενα εχω να πω και με στεναχωρε! πολυ.......Η Ελλαδα των 15.000/χιλιαδων χρονων ιστοριας..π.χ και βαλε και αστε να λενε οτι ειναι 2000 με 3000/χρο.π.χ ΤΡΩΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ.... :cry: :evil:
Άβαταρ μέλους
Δημήτρης
 
Δημοσιεύσεις: 41
Εγγραφή: Τετ Φεβ 19, 2014 12:38 pm

Re: Θανάσης Λέφας

Δημοσίευσηαπό stefan. » Πέμ Δεκ 25, 2014 2:35 am

κατασκεύασε και μια εξάτμιση για παπιά,έτυχε να δω μια,καλή δουλειά με λεπτομέρεια,άλλαζες κάτι ροδέλες στο τελικό και αλαζε η απόδοση απλά με κάτι ροδέλες.(οι ροδέλες ήταν στο κιτ)
Άβαταρ μέλους
stefan.
 
Δημοσιεύσεις: 146
Εγγραφή: Σάβ Ιουν 07, 2014 11:15 pm

Re: Θανάσης Λέφας

Δημοσίευσηαπό stefan. » Πέμ Δεκ 25, 2014 2:58 am

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
stefan.
 
Δημοσιεύσεις: 146
Εγγραφή: Σάβ Ιουν 07, 2014 11:15 pm

Re: Θανάσης Λέφας

Δημοσίευσηαπό managtmzetz » Πέμ Δεκ 25, 2014 9:16 pm

Τιμή και δόξα σε ένα μοναδικό προικισμένο ταλέντο που αν τον είχαν π.χ. οι Ιάπωνες, η "μοτοσυκλέτα" θα ήταν πολύ μπροστά. Θα μπορούσα να πω ότι ήταν το αντίστοιχο του ανατολικογερμανού αρχιμηχανικού της ΜΖ (DDR-IFA , πάλαι ποτέ σιδηρούν παραπέτασμα...) Walter Kaaden. Στον οποίο οφείλουμε την τωρινή μορφή του δίχρονου κινητήρα.
Ο Λέφας ήταν γκουρού στην μηχανολογία αλλά με εφαρμοσμένη τεχνολογία! Μακάρι να βρεθεί κάποιος που να κάνει πράξη κάποια από τα σχέδια που δεν πρόλαβε εκείνος να υλοποιήσει.
Θα ήταν κάτι σαν ανάπαυση για το πνεύμα του...
Νήφε και μέμνησο απιστείν.
[να παραμένεις νηφάλιος και να θυμάσαι να δυσπιστείς]
Επίχαρμος ( 530-440 π.Χ. , Αρχαίος Έλληνας ποιητής από την Κω)
Άβαταρ μέλους
managtmzetz
 
Δημοσιεύσεις: 117
Εγγραφή: Τρί Νοέμ 25, 2014 11:17 pm

Re: Θανάσης Λέφας

Δημοσίευσηαπό tasos » Πέμ Δεκ 25, 2014 11:07 pm

DSC01816.JPG
DSC01816.JPG (742.19 KiB) 1766 προβολές
Άβαταρ μέλους
tasos
 
Δημοσιεύσεις: 37
Εγγραφή: Τετ Μαρ 19, 2014 10:07 pm
Επόμενο

Επιστροφή στο Γενική Συζήτηση

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης